Az ESG szempontok szerinti jelentéstétel egyre több vállalatot érint - közvetlenül a szabályozások miatt, vagy közvetetten a beszállítói láncon keresztül -, ami első ránézésre újabb adminisztratív tehernek tűnhet. A tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy ez a folyamat nemcsak a jogszabályi megfelelést szolgálja, hanem jelentős költségmegtakarítást is eredményezhet, például a cégautók területén, vagy a gépjárműflottákat üzemeltető vállalatok számára. Ezt a témát jártuk körül Lengyel Gáborral és Pataki Gáborral, a telematika-alapú ESG-menedzsment megoldásokat fejlesztő Skyguard operatív igazgatójával és üzletfejlesztési szakértőjével.
A CATL, a világ legnagyobb elektromos járműakkumulátor-gyártója, korlátozni fogja az amerikai befektetők részvételét a hétfői hongkongi tőzsdei bevezetésnél, ami a növekvő amerikai-kínai feszültségek IPO piacra gyakorolt hatását jelzi - tudta meg a Bloomberg.
A BYD és a Tsingshan továbbra is érdeklődik chilei lítiumüzemek építése iránt, noha a helyi hatóságok állítják, a projektek meghiúsultak – jelentette a Bloomberg.
A BYD stratégiát vált: európai gyáraiban a tisztán elektromos modellek mellett plug-in hibrid járműveket is gyártani fog, reagálva a növekvő keresletre - jelentette az AutoNews.
Az elmúlt években nőtt a belsőégésű motorral felszerelt nagy és nehéz városi terepjárók száma az európai utakon, ami környezet-, klíma- és egészségvédelmi szempontból is nyugtalanító tendencia. Ennek egyik fő oka az, hogy az Európai Unió számos országa csak szerény adózási ösztönzőket alkalmaz az elektromos autók terjedésének támogatására, ezzel az SUV-k felé terelve a vásárlókat - derül ki egy új elemzésből. A megoldást tagállami szinten az adórendszerek átalakítása jelenthetné, uniós szinten pedig az elektromos járművekre vonatkozó kötelező érvényű célokat lenne szükséges meghatározni a nagyvállalatok számára.
Április végén zajlott Ázsia egyik legnagyobb autóipari kiállítása, a kínai Shanghai Auto Show, amelyen a Portfolio is részt vett. Sokan, sokféleképpen interpretálhatják az eseményt, de aligha akad olyan hurráoptimista európai szereplő, aki ne venné észre: a kínai piac már rég nem az európai autókról szól, és ha ilyen ütemben fejlődnek a hazai gyártók, néhány év múlva már-már csak a luxusszegmensben találni majd európai márkát, de lehet ott sem sokáig. A kérdés talán már nem is az, hogy Kínában van-e keresnivalója az európai és japán gyártóknak, hanem az, hogy miként tudják megőrizni saját és hagyományos piacaikon a pozícióikat. A kínai konkurenciát látva: nehezen. Exkluzív beszámoló a Shanghai Autó Show-ról.
A BMW nyeresége 23 százalékkal zuhant az első negyedévben, miközben a kínai piacon ötéves mélypontra süllyedtek az eladásai a fokozódó verseny miatt.
Zuhanórepülésben vannak a Tesla eladásai Európa-szerte, és most már az eddig stabilnak számító brit piac is megtört. A friss adatok szerint a vállalat eladásai az Egyesült Királyságban több mint két éve nem látott mélypontra estek, miközben versenytársai – köztük a Volkswagen és a kínai BYD – látványos növekedést mutatnak, és a szélesebb piacon is alapvetően nőtt a kereslet. A Tesla gyengélkedésének hátterében nemcsak termékciklusváltás, hanem politikai és reputációs problémák is állnak.
A Volvo Cars tulajdonában lévő Novo Energy bejelentette, hogy 50%-kal csökkenti munkaerő-állományát, miután újraértékelte üzleti helyzetét a Northvolt csődje következtében - írja a Reuters.
Az Audi nem változtatott éves előrejelzésén, miután első negyedéves bevétele 12,4%-kal nőtt az elektromos modellek magasabb értékesítésének köszönhetően. A cégnél ugyanakkor még nem vették figyelembe az amerikai vámok potenciális hatásait.
A kínai autógyártók európai terjeszkedését jelentősen visszavetették az EU által bevezetett védővámok, amelyek akár 45 százalékot is elérhetnek az elektromos járművekre - számolt be a Financial Times.
A BYD kínai elektromosautó-gyártó megkezdte kambodzsai autógyárának építését, amely várhatóan még idén megkezdi működését.
A Porsche jelentősen csökkentette 2025-ös előrejelzését, miután az első negyedévben meredeken zuhantak a vállalat marzsai. A sportautógyártó nehézségeit a kínai piac gyengélkedése, az ellátási lánchoz tartozó növekvő költségek és az amerikai vámok okozzák.
Május 8-án lesz a Portfolio Investment Day 2025 befektetési konferenciánk, ahol profi szakemberek osztják meg befektetési ötleteiket, legyen szó a részvény-, állampapír-, nyersanyag-, kripto-, ingatlan- vagy műtárgypiacról. Információ és jelentkezés.
A Porsche jelentősen csökkentette idei profitvárakozásait az amerikai importvámokra és az elektromos autók iránti gyenge keresletre hivatkozva - írja a Bloomberg.
A globális autóiparban új korszak kezdődött: míg egykor a kínai gyártók lesték el a nyugatiak technológiáját, ma már fordult a kocka – az európai óriások tanulnak a kínaiaktól. Évekkel ezelőtt még a kínaiak másolták az európai technológiát, de ma már pont fordítva, az európaiak próbálnak stratégiai együttműködések formájában hozzáférni a kínai technológiához. A Volkswagen, a BMW, a Mercedes és más európai márkák ma már kínai partnerekkel dolgoznak azon, hogy ne maradjanak le a szoftveres fejlesztések, az akkumulátortechnológia vagy az önvezető rendszerek versenyében. Az egyre élesedő versenyben az EU is próbálja tartani a lépést, de könnyen lehet, hogy nem lépett elég korán.
Új, kifejezetten olcsó elektromos pickupot dobna piacra a Slate, egy új amerikai elektromos járművekkel foglalkozó vállalat, amely mögött az Amazon volt vezetői, köztük Jeff Bezos áll, írja a Yahoo Finance.
Gyorsan kimerült a 250 milliárd forintos keretösszeg.
Fontos euróövezeti adatok érkeznek ma.
Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.
Mondjuk az sem biztos még, hogy lesz tárgyalás.
Újra nyomás alá helyezte az elnök az amerikai céget.
Játékosság, kreativitás és pozitív hozzáállás a kulcs a Munch és a Maradék nélkül csapata szerint.
A háború kezdete óta nem találkozott az ukrán és az orosz vezető.
Az OTP lehet a nap nyertese?