A világ legnagyobb akkumulátorgyártója, a kínai CATL határozatlan időre felfüggesztette debreceni üzemének második fázisának előkészítését. A döntés hátterében a Trump-féle vámháborús fenyegetések miatti piaci bizonytalanság állhat - számolt be a Telex.
A kínai Xiaomi bemutatta első elektromos SUV-ját, a YU7-et, amely közvetlenül a Tesla Model Y versenytársa. Közben a cég részvényárfolyama történelmi csúcs közelében áll.
A Stellantis új vezérigazgatója, Antonio Filosa bejelentette, hogy megkezdték a vállalat hosszú távú stratégiai tervének felülvizsgálatát.
A kínai BYD és az osztrák voestalpine megállapodást kötött acél szállításáról a BYD új, Magyarországon épülő autógyárához, írja a Reuters.
Miközben Európában egyre több elektromos autót vásárolnak, a Tesla eladásai mélyrepülésben vannak, a frissített Model Y frissítése sem tudta megállítani a zuhanást. A gyártó piaci részesedése öt hónapja folyamatosan csökken.
A Tesla vasárnap elindította önvezető taxiszolgáltatását Austinban, ahol a járművek már fizető utasokat szállítanak. Elon Musk vezérigazgató szerint ez egy évtizedes kemény munka eredménye, amely kulcsfontosságú az elektromosautó-gyártó pénzügyi jövője szempontjából.
Egyszerre izgalmas és vészjósló, ami a kínai autópiacon történik. Miközben a világ legnagyobb autópiacán dübörög az elektromos átállás és egyre több hazai gyártó tör be a nemzetközi színtérre, a felszín alatt komoly problémák alakultak ki. Az árháború újabb hulláma nemcsak az iparági profitokat nyírbálja, hanem az egész ellátási láncot destabilizálja, miközben egyre aggasztóbb jelek mutatnak arra, hogy strukturális válság is fenyeget: a brutális túlkapacitás, a fenntarthatatlan árverseny és a mesterségesen generált eladások egyesek szerint már az ingatlanpiaci válság árnyait idézik.
A német autóipari lobbi továbbra sem tett le arról, hogy megakadályozza a belső égésű motorok 2035-ös uniós tilalmát, miközben a tengerentúlon Donald Trump már érvénytelenítette is a hasonló kaliforniai terveket. Szakértők szerint a célkitűzés körüli csata nagyrészt szimbolikus, mivel az elektromos autók legújabb technológiai fejlesztéseire és árcsökkenéseire tekintettel nem valószínű, hogy egy évtized múlva a fogyasztók még tömegesen szeretnének hagyományos meghajtású autót vásárolni.
Az utóbbi időszakban Európában és az Egyesült Államokban is lassult a villanyautó-beruházások növekedési üteme, de a beruházások a korábbiakhoz viszonyítva továbbra is magasak, a vállalatok pedig továbbra is új bejelentéseket tesznek. A kilátások Európa számára jóval stabilabbnak tűnnek, míg az Egyesült Államokban a Trump-adminisztráció intézkedései miatt az iparág jövője bizonytalan - állapítja meg elemzésében a Bruegel nevű agytröszt, amely szerint a megfizethető árú elektromos járművek korlátozott száma miatt sok európai és amerikai fogyasztó továbbra is a hagyományos meghajtású járműveket választja.
A kínai elektromos autók európai térnyerése miatt a Renault és a Stellantis az EU-tól egy új, lazábban szabályozott kisautó-kategória bevezetését kéri. Az új "e-car" kategória célja a gyártási költségek csökkentése, írja a Reuters.
Donald Trump amerikai elnök vámintézkedései közel 2000 dollárral növelhetik az autók árát az Egyesült Államokban, miközben az elektromos járművek támogatásának csökkentése hosszú távon veszélyezteti az amerikai autógyártók versenyképességét - közölte a Bloomberg.
Egy maroknyi mágnes a világpolitika kellős közepén – Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke ritkaföldfém-mágnesekkel a kezében jelentette be a G7-csúcson, hogy Európa új korszakot nyit az ipari önállóság terén. A mágnes Észtországban készült, egy kanadai cég és ausztrál nyersanyagok közreműködésével, az EU támogatásával – és éppen ez a globális jelentősége. Az első nyugati mágnesgyár elindítása nemcsak geopolitikai válasz Kína dominanciájára, hanem kulcslépés az elektromos járművek és zöldenergia-hálózatok hatékonyabbá tételében. A narvai üzem – melynek bemutatóján a Portfolio is részt vett – a ritkaföldfém-stratégiák egyik legelső kézzelfogható eredménye, amely az uniós iparpolitika és a klímacélok metszéspontjában épült fel. Észtország digitális engedélyezési rendszerének köszönhetően kevesebb mint másfél év alatt elkészült, és a jövő európai ellátási láncainak egyik sarokkövévé válhat.
Egy korábbi Tesla-alkalmazott szerint Elon Musk személye felelős a vállalat értékesítési problémáiért, és a cég jövője veszélyben van, amíg ő irányítja a vállalatot - jelentette a Yahoo Finance.
A Mol közép- és kelet-európai elektromos töltőinfrastruktúrája mostantól teljes egészében elérhető a DKV Mobility nemzetközi roaminghálózatán keresztül, amitöbb mint 480 új töltőpontot jelent a régió 6 országában – Magyarországon, Romániában, Szlovéniában, Horvátországban, Csehországban és Szlovákiában – közölte a Mol.
A tisztán elektromos autóknál a kötelező biztosítás átlagdíja az idén meghaladta az 52 ezer forintot, ami lényegében stagnálást jelent éves szinten – közölte saját adatait ismertetve a Netrisk. A magánszemélyek cascoszerződéseinek átlagdíja 230 ezer forint körül van.
A használt Tesla modellek értéke jelentősen csökkent az elmúlt évben, a márka négy modellje is a legnagyobb értékvesztést elszenvedő autók listájának élén szerepel - közölte a Jalopnik.
Nincs arra utaló jel, hogy bármilyen dúsított uránt eltávolítottak volna az Iránban található három helyszínről.
Óriási vihar közelít.
Erre nem volt lehetőség.
Az emberekre ugyanakkor nem jelent veszélyt.
Nagyon sok az előtörlesztés.
Mostantól sosem szabad hátradőlni, mindig félni kell valami újnak a megjelenésétől.
Van még tartalék az OTP-sztoriban.