Költségmegtakarítás és fenntarthatóság: forintosítható előnyöket hoz az ESG-szemlélet a flottaüzemeltetésben

Költségmegtakarítás és fenntarthatóság: forintosítható előnyöket hoz az ESG-szemlélet a flottaüzemeltetésben

Az ESG szempontok szerinti jelentéstétel egyre több vállalatot érint - közvetlenül a szabályozások miatt, vagy közvetetten a beszállítói láncon keresztül -, ami első ránézésre újabb adminisztratív tehernek tűnhet. A tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy ez a folyamat nemcsak a jogszabályi megfelelést szolgálja, hanem jelentős költségmegtakarítást is eredményezhet, például a cégautók területén, vagy a gépjárműflottákat üzemeltető vállalatok számára. Ezt a témát jártuk körül Lengyel Gáborral és Pataki Gáborral, a telematika-alapú ESG-menedzsment megoldásokat fejlesztő Skyguard operatív igazgatójával és üzletfejlesztési szakértőjével.

Így támogatja a magyar adórendszer a villanyautókra való átállást

Így támogatja a magyar adórendszer a villanyautókra való átállást

Az elmúlt években nőtt a belsőégésű motorral felszerelt nagy és nehéz városi terepjárók száma az európai utakon, ami környezet-, klíma- és egészségvédelmi szempontból is nyugtalanító tendencia. Ennek egyik fő oka az, hogy az Európai Unió számos országa csak szerény adózási ösztönzőket alkalmaz az elektromos autók terjedésének támogatására, ezzel az SUV-k felé terelve a vásárlókat - derül ki egy új elemzésből. A megoldást tagállami szinten az adórendszerek átalakítása jelenthetné, uniós szinten pedig az elektromos járművekre vonatkozó kötelező érvényű célokat lenne szükséges meghatározni a nagyvállalatok számára.

Meggyőződtünk róla: a kínai autópiac már rég nem az európai gyártókról szól

Meggyőződtünk róla: a kínai autópiac már rég nem az európai gyártókról szól

Április végén zajlott Ázsia egyik legnagyobb autóipari kiállítása, a kínai Shanghai Auto Show, amelyen a Portfolio is részt vett. Sokan, sokféleképpen interpretálhatják az eseményt, de aligha akad olyan hurráoptimista európai szereplő, aki ne venné észre: a kínai piac már rég nem az európai autókról szól, és ha ilyen ütemben fejlődnek a hazai gyártók, néhány év múlva már-már csak a luxusszegmensben találni majd európai márkát, de lehet ott sem sokáig. A kérdés talán már nem is az, hogy Kínában van-e keresnivalója az európai és japán gyártóknak, hanem az, hogy miként tudják megőrizni saját és hagyományos piacaikon a pozícióikat. A kínai konkurenciát látva: nehezen. Exkluzív beszámoló a Shanghai Autó Show-ról.

Újabb országban omlott össze a Tesla eladása

Újabb országban omlott össze a Tesla eladása

Zuhanórepülésben vannak a Tesla eladásai Európa-szerte, és most már az eddig stabilnak számító brit piac is megtört. A friss adatok szerint a vállalat eladásai az Egyesült Királyságban több mint két éve nem látott mélypontra estek, miközben versenytársai – köztük a Volkswagen és a kínai BYD – látványos növekedést mutatnak, és a szélesebb piacon is alapvetően nőtt a kereslet. A Tesla gyengélkedésének hátterében nemcsak termékciklusváltás, hanem politikai és reputációs problémák is állnak.

Radikális döntésre szánta el magát a Volvo vállalata

Radikális döntésre szánta el magát a Volvo vállalata

A Volvo Cars tulajdonában lévő Novo Energy bejelentette, hogy 50%-kal csökkenti munkaerő-állományát, miután újraértékelte üzleti helyzetét a Northvolt csődje következtében - írja a Reuters.

Jó hír jött az Auditól

Jó hír jött az Auditól

Az Audi nem változtatott éves előrejelzésén, miután első negyedéves bevétele 12,4%-kal nőtt az elektromos modellek magasabb értékesítésének köszönhetően. A cégnél ugyanakkor még nem vették figyelembe az amerikai vámok potenciális hatásait.

Kambodzsában épít gyárat a BYD

Kambodzsában épít gyárat a BYD

A BYD kínai elektromosautó-gyártó megkezdte kambodzsai autógyárának építését, amely várhatóan még idén megkezdi működését.

Durva visszaesés a Porschénál, ütik a részvényt

Durva visszaesés a Porschénál, ütik a részvényt

A Porsche jelentősen csökkentette 2025-ös előrejelzését, miután az első negyedévben meredeken zuhantak a vállalat marzsai. A sportautógyártó nehézségeit a kínai piac gyengélkedése, az ellátási lánchoz tartozó növekvő költségek és az amerikai vámok okozzák.

Május 8-án lesz a Portfolio Investment Day 2025 befektetési konferenciánk, ahol profi szakemberek osztják meg befektetési ötleteiket, legyen szó a részvény-, állampapír-, nyersanyag-, kripto-, ingatlan- vagy műtárgypiacról. Információ és jelentkezés.

Elképesztő fordulat az autóiparban, az EU a saját fegyverével lő vissza Kínára

Elképesztő fordulat az autóiparban, az EU a saját fegyverével lő vissza Kínára

A globális autóiparban új korszak kezdődött: míg egykor a kínai gyártók lesték el a nyugatiak technológiáját, ma már fordult a kocka – az európai óriások tanulnak a kínaiaktól. Évekkel ezelőtt még a kínaiak másolták az európai technológiát, de ma már pont fordítva, az európaiak próbálnak stratégiai együttműködések formájában hozzáférni a kínai technológiához. A Volkswagen, a BMW, a Mercedes és más európai márkák ma már kínai partnerekkel dolgoznak azon, hogy ne maradjanak le a szoftveres fejlesztések, az akkumulátortechnológia vagy az önvezető rendszerek versenyében. Az egyre élesedő versenyben az EU is próbálja tartani a lépést, de könnyen lehet, hogy nem lépett elég korán.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Hozzányúl a kormány a szocho-szabályokhoz
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.